Město Rotava
Rotava

Starosta

Telefon 

  • + 420 359 574 140
  • + 420 773 558 295

E-mail

  • starosta@mestorotava.cz
  • cervenka@mestorotava.cz

 

Slovo starosty

Říjen 2024

 

Milí Rotavané,

 

v první řadě chci poděkovat každému, kdo přispěl v narychlo svolané sbírce pro oblasti postižené povodněmi, která proběhla 17. září. Balené vody a potraviny, hygienické a úklidové prostředky a pomůcky, nářadí... To vše odjelo do skladu HZS v Karlových Varech dvěma dodávkami. Díky patří jednotce hasičů, asistentkám prevence kriminality a speciální poděkování patří také vietnamské komunitě z místních prodejen. Všem Vám srdečně děkujeme za přispění a pomoc. Naši hasiči řešili především popadané stromy v úseku silnice Krásná Lípa – Přebuz.

 

Srdečně chci také ještě poděkovat všem dobrovolníkům za zajištění tradičního pochodu Z pohádky do pohádky, který se konal na začátku září.

 

U hasičské zbrojnice proběhla úprava odvodnění u výjezdových vrat, která se dočkají výměny v příštím roce. Osazena budou moderní vrata s vlastním pohonem. Připravit chceme také rekonstrukci fasády a střechy hasičárny.

 

Došlo k doplnění herních prvků na hřišťátko v dolní Rotavě, kde byly osazeny vahadlová houpačka a houpačka “hnízdečko”. V dolní Rotavě by také díky souhlasu vlastníka pozemku Rotas Strojírny mohl být do konce roku instalován zastávkový přístřešek na zastávce Rotava, Škoda ve směru do Sokolova.

 

Ohledně otázek k odpadovému hospodářství. V nejbližší době, tedy pro příští rok, nás čekají prozatím jenom dílčí změny, které se zatím nebudou týkat změny charakteru poplatku a svozu odpadu, ale jejichž cílem má být nezvýšení poplatku za odpad pro příští rok. Hlavní bude optimalizace kontejnerových stání se snížením frekvence vývozu některých nádob. Mezitím již několik měsíců řešíme možnosti vhodné pro město našeho charakteru, velikost nádob a frekvenci svozů, možnost třídění přímo v domácnostech apod., možnost změny druhu poplatku za odpad a také dostupnost moderních technických možností ze strany svozové společnosti. Tím se dostávám k prvnímu a administrativně náročnému úkolu, kterým bude nadlimitní veřejná zakázka na výběr svozové odpadové společnosti. Pro všechny výše uvedené věci bude stěžejní. Chci si být jistý, že na další období a v případě změn, zajistíme pro naše občany na trhu tu nejvýhodnější nabídku.

 

Další papírová práce nás čeká po dokončení instalace fotovoltaických panelů, a to rozjetí komunitního sdílení elektřiny v rámci městských budov. I zde platí, že hlavním smyslem má být budoucí snížení nákladů.

 

Ze stejného důvodu jsme také vstoupili do jednání ohledně provozu bankomatu ve městě. Smlouva pro umístění a provoz stávajícího bankomatu končí v prosinci. Jenom za poslední tři roky zaplatilo město za provoz bankomatu 220 tis. Kč. Kontaktoval jsem tedy provozovatele tzv. sdíleného bankomatu, který by byl pravděpodobně schopen zajistit provoz bankomatu bezplatně. Čekáme na konkrétní návrh podmínek.

 

Administrativně nás tak nyní čeká mnoho zásadních témat a neméně náročná a podstatná bude pro nadcházející měsíce příprava rozpočtu a aktivit pro rok 2025, který bude rokem 60. výročí povýšení na město. A já doufám, že se nám podaří investicemi v příštím roce povýšit znovu jeho úroveň.

S úctou

 

 

Michal Červenka, starosta města